אמא משעמם לי….

  1. ראשי
  2. ללא קטגוריה
  3. אמא משעמם לי….

מכירים משפטי רקע של הילדים בחופש: "אמא, משעמם לי…" גם אני הכרתי. עד לחופש הזה, שבו מצאתי את עצמי מתקשרת לאמא שלי, ו"מתלוננת": "אמא, משעמם לי"
קיץ, חם, המזגן עובד שעות נוספות. אני ושניים מילדיי בבית. השניים הגדולים עדיין לומדים. עד ז' באב. ואז אחרי תשעה באב כל המשפחה (כמעט-כי אבא עובד) תחגוג את "בין הזמנים" ואולי גם את ביאת המשיח. מכירים את משפטי הרקע של הילדים בחופש: "אמא, משעמם לי…" כן, גם אני הכרתי. עד לחופש הזה, שבו אני מתקשרת לאמא שלי, ו"מתלוננת": "אמא, משעמם לי". "מה?" היא לא מבינה. ותוהה בינה לבין עצמה, שנדמה לה שהיתה אמורה לקבל ממני טלפון ובו התלונה הרגילה של ימי החופש הארוכים, בהם אני מתלוננת על ילדיי המשועממים ועל עצמי שכבר חסרת תושיה וכוחות להמציא רעיונות יצירתיים ומעניינים כדי להעסיק אותם.

אבל מה שקרה בחופש הזה, מסתבר, הוא כנראה תוצאה של גישת שפר המדהימה. אני, שבמשך השנים האחרונות מסירה מעלי אחריות שאינה שייכת לי, רואה היום "תוצאות". "תוצאות" היא מילה שאינה פוליטיקלי קורקט בגישת שפר. כי לא אליה התכוונה המשוררת. גישת שפר – רואה לנכון לעזור לנתק את האמא מכבלי רגשות האשמה, האחריות, מכובד הרגשות הכבדים שנושאת על גבה דינמיקה של מאבק כוח או תשומת לב עם ילדיה. ומחברת אותה אל דרך נעימה של אמון בעצמה כאם ואמון בילדיה עוטי התחפושות המסורבלות של חוסר שיתוף הפעולה איתה ועם ערכי המשפחה. תוצאות הן לא המטרה, אבל רואים תוצאות ומרגישים שהישועה ממש בפתח. בגישת שפר רואים תוצאות, בעיקר אם לא מחכים להן, אבל מצפים להן.

מסובך? אני אנסה להסביר. נניח שאני אוהבת שהבית מסודר ונקי וכשהוא מסודר ונקי יותר נעים לעשות דברים שאוהבים או שצריך. למשל לשחק בלגו על הרצפה. משחקים בחדר מסודר, מסיימים לשחק ואוספים. והכל כיף ונעים, וכולם מרוצים. וזה מה שקורה אצלי היום בבית.

מה היה עד לא מזמן? הבית מבולגן. הילדים משחקים על הבלגן. אני כבר מתחילה עם המשפט "אני מסכימה לכם רק אם תסדרו בסוף". כשהם מסיימים עם הלגו, הם עוברים לציור, אח"כ קוראים איזה ספר, קצת רבים מידי פעם, ובסוף, משאירים הכל מבקשים לרדת למטה, ואני מתחננת שקודם יסדרו ולא ישאירו לי את הבלגן. הגב שלי הרוס. אני עצבנית, נמאס לי, אני מאיימת לזרוק את כל המשחקים לפח, ואני מצטערת על כך שלא רשמתי אותם לקייטנה מתחילת החופש ועד סופו.

אז מה עשיתי? כל מיני דברים: התעלמתי, התנטרלתי, זרקתי משחקים בלי רגשות אשמה, אספתי בעצמי כדי שיהיה לי נעים ועוד. לפעמים אפילו הפכתי למפלצת בכוונה, אחרי פעם אחת של תזכורת שצריך לאסוף, ולא אחרי יום שלם של התאפקות לשמור על אוירה "נעימה".

אז אתן מבינות מדוע משעמם לי. הסתובבתי סביבם בלי הרף. ועכשיו הבית מסודר ונעים ברוך ה'. אז עשיתי מנוי לספריה. אז אני מתענגת על הספרים הנחמדים ועל החופש הנעים בקרב המזגן.

נ.ב.

קרה לי היום דבר מוזר (יעל תאבחן שפה הבעיה, כשאני קוראת למצב הבא "מוזר". אז אני חוזרת בי, קרה לי היום דבר נחמד). חשבתי לסדר את ארונות המטבח. אבל לא הגעתי לזה. במקום זה – שני ילדיי החמודים הוציאו את הסירים (בני 4 ושנתיים) מהארון והתחילו לשחק. הרגשתי איך באופן אוטומטי הדם עולה לי לראש. במחשבה שניה, אמרתי לעצמי – תרגעי מי אמר שהם לא יאספו הכל בסוף? והמשכתי בענייני. הלא יאומן, (סליחה, היאומן), קרה. י. אמר לי "אמא, אני רוצה לסדר את הארון". אמרתי לו "תסדר, למה לא". והוא ניקה וסידר. אז התקשרתי לאמא שלי ואמרתי לה "אמא, משעמם לי". היא ענתה לי "תמצאי עבודה". טוב, אחרי החופש…בינתיים אני אכתוב בלוג לשפר.

הפוסט הבא
אפשר בלי רטלין
הפוסט הקודם
גן שפתי ועבודה בבית

מאמרים נוספים

ללא קטגוריה

לא יודע לקרוא

אמון בין הורה לילד, כמו אמונה בין אדם לבוראו, הוא הכח המניע והמשמעותי ביותר. מהו אמון אמיתי? איך הוא "פועל"?…
ללא קטגוריה

אפשר בלי רטלין

בני המתוק ילד ביישן ורגיש. כבר כתינוק הבחנו שהוא לומד את העולם בשונה מאוד מאחותו הבכורה, שיודעת להתרכז לאורך זמן.…
ללא קטגוריה

עצירות

יש לנו ב"ה שישה ילדים חמודים ומתוקים. כל התינוקות שלנו,  סבלו מבעיות עיכול ועצירויות קשות. תקופת הינקות תמיד לא פשוטה עבורנו.…
ללא קטגוריה

הורוּת מהוססת

בניגוד לסבתא שלנו, אנחנו מאוד מעורערות בהורות שלנו. משום מה, אנחנו כמעט אף פעם לא בטוחים שאנחנו פועלים נכון עם…
ללא קטגוריה

בעיות בקריאה

בני היה בן חמש וחצי כשקיבלנו מכתב מהרב, שהוא מתקשה בקריאה. נאמר לנו, שהם שוקלים לא להעלות אותו לכתה א'.…
ללא קטגוריה

ה"לפני לידה" סינדרום

תעשייה חדשה, עתירת תיאוריות, זמן וממון ובעיקר, עתירת רגשות אשם צצה בשנים האחרונות. תעשיית הלפני-לידה. מרגע שאשה יודעת שהיא עומדת…
ללא קטגוריה

בוקר טוב

בוקר. לחץ. צריך לפזר חמישה ילדים. להספיק להלביש, לארגן, להכין סנדוויצ'ים, תיקים ולפעמים, רגע לפני שיוצאים, מגלים ראש מלא כינים…
תפריט
Call Now Button